Tulevaisuus rakennetaan tekemällä – Think Companyn toimintakertomus 2022 nyt julki

Maailmantilanteesta riippumatta yliopistoyhteisön luotto vaikuttavaan yrittäjyyteen on vahva. Helsingin yliopiston yrittäjyysyhteisö ylitti kaikki odotukset vuonna 2022.
June 19, 2023

Eeva Siika-aho

Helsinki Think Companyn vuosi 2022 oli tapahtumarikas. Toimintamme ytimessä olevat tilat saatiin takaisin niille varattuun käyttöön, ja onneksemme palautimme etäaikaan siirtyneet ohjelmat ja tapahtumat takaisin livetoteutuksiksi. Toimipisteet kaikilla kampuksilla ovat jatkaneet toimimista yliopiston innovaatiotiloina ja yrittäjyydestä kiinnostuneiden yliopistolaisten kohtaamispaikkana.

Tiimissämme tapahtui vuoden aikana muutoksia, kun pitkäaikainen toimitusjohtajamme Rosa Salmivuori ja operatiivinen johtajamme Ifeoma Kulmala siirtyivät muihin tehtäviin. Firmaa luotsaamaan astui lokakuussa Eeva Siika-aho ja vuoden alusta eteenpäin operatiivisen johtajan tehtävistä huolehtii Heidi Ollitervo.

Vuosi toi mukanaan uusia tuulia myös yliopiston tiimiin. Toivotimme tervetulleiksi Helsinki Incubators -tiimin inno-yhteisöön alkuvuodesta, kun ensimmäinen esihautomo-ohjelma käynnistyi Kumpulassa. Yhteistyö jatkuu nyt kaikilla kampuksilla ja osallistujatiimit pääsevät esihautomovaiheen jälkeen mukaan pidempiin hautomo-ohjelmiin. Onnistuneet esihautomo- ja hautomo-ohjelmat ovat tervetullut lisä kaikille kampuksille osaksi yliopiston laajoja innovaatiotoimia.

Venla Parkkila juonsi 4UNI Showcasen kesäkuussa. Kuva: Tareque Mahmud

Vuosi 2022 ylitti kaikki odotuksemme. Alkuvuoden epävakaasta tilanteesta päästiin eteenpäin mallikkaasti, ja syksyllä toimipisteillä järjestettiin jo useita tapahtumia viikossa. Pandemiaa edeltäneet tuttavuudet ja yrittäjät ovat löytäneet takaisin meille, ja yhteisö on kasvanut uusilla upeilla vahvistuksilla. Suuri kiitos yhteistyökumppaneille, kävijöille, yrittäjille ja ohjelmiin osallituville.

Toimintakertomuksesta löydät tärkeimmät asiat ja hienoimmat muistot vuodesta 2022. Olet lämpimästi tervetullut vierailemaan tiloissamme kaikilla Helsingin yliopiston kampuksilla ja ottamaan yhteyttä, kun toimintamme jatkuu taas syksyllä uuden lukuvuoden alkaessa.

Helsinki Think Company 2022 lukuina

Yhteensä 22 799 yksilöimätöntä päiväkävijää

355 yksittäistä tapahtumaa ja työpajaa

8406 osallistujaa tapahtumissa

12 viikonloppu- ja pidempää ohjelmaa

Helsinki Think Company oli mukana 10 yliopiston kurssisisällön suunnittelussa tai toteutuksessa

237 asiantuntijaa tarjosi työpanostaan puhujina, mentoreina tai muina asiantuntijoina

Vuden 2022 yrittäjyys- ja innovaatio-ohjelmat

Helsinki International Talent Program (HITP)

HELSEED: Spring 2022 workshops

HELSEED: Fall 2022 workshops

Terkko Health X -esihautomo

Hack for Society -ratkaisuohjelma

Kollaasi -viikonloppuhaaste

Una.Together -ratkaisuohjelma

4UNI -ideakiihdyttämö opiskelijoille

Gam-e-quality -hackathon

Circular Economy Sprint -kiertotaloushaaste

Särö/Fracture -esihautomo

Circulator 1.0 -esihautomo

Lue koko toimintakertomus tästä!

Creators

Eeva Siika-aho

Technologist and an entrepreneur. Eeva’s interests lie in health technologies and digital wellbeing, among with helping starting founders to break through. Fan of RuPaul’s Drag Race and a cat video connoisseur.

More info
Strictly Necessary (Always Active)
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.